Opskrift – æggesalat

Madpakke kan være noget af det sværeste at finde tid til i hverdagen for mange. Jeg spiser gerne rester fra aftensmaden, men det er jo ikke altid der er noget tilbage…. Det er også et af de vigtigste måltider både ift at holde energiniveauet er det vigtigst at frokosten bidrager med både fedt og proteiner. Men også fordi at din hormonbalance (som er vigtig når du er stresset) kan hjælpes hvis man får fedt og proteiner til frokost.
Og hvad har både fedt og protein, det har æggesalat. Det kan spises med kerneknækbrød, og grøntsager. Med denne portioner er der både til dig og børnene, eller til din madpakke et par dage.
Er også lækkert med stenalderbrød

 Ingredienser:

4 spsk god mayonaise, gerne hjemmelavet 
1 spsk karry
3 æg
1/2 rødløg
1/2 bundt purløg
havsalt og peber

evt. 100-200 gram kogt bromkål

Fremgang:
1. Kog æggende 7 min i kogende vand. Når de er færdige hældes kort koldt vand over. Lad dem ligge og hvile mens resten laves.
2. Hak rødløg og purløg fint.
3. Bland manonaise, hakket rødløg, purløg og karry sammen og smag til med salt og peber.
4. Pil æggene og hak dem fint. hak også evt. blomkål fint. Herefter blandes det hele i dressingen.
5. Hældes på glas og stilles på køl. Kan holde minimum 3 dage.

Comment (1)

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Inden du smutter....

vil du have tilsendt min test, der fortæller dig hvordan du starter med at arbejde med dine PCOS symptomer?

Jeg hader også spam. Når du skriver din e-mail her, godkender du at jeg sender dig relevant e-mails omkring POCS herunder tilbud fra mig. Jeg sender kun relevant og du starter med 4 e-mails omkring de faktorer der påvirker din PCOS. Du kan læse min datapolitik her: https://marlenedencker.dk/betingelser/