Opskrift – Rejesalat til frokost

At lave pålæg til madpakken til flere dage i træk gør det nemt i hverdagen. Her er fx en lækker mild rejesalat der mætter godt med mayonaise og blomkål. Jeg laver tit salat og pålæg til flere dage og tager det med på arbejde og har det i køleskabet.
Måske det var noget for dig også?

Ingredienser:
En bøtte rejer i lage, ca. 150 gram nettovægt
150 gram kogt blomkål, fx en rest fra aftensmaden
4 spsk god mayonaise, gerne hjemmelavet
1/2 bundt dild eller evt. 2 ts tørret dild
1/2 rødløg
salt og peber

Fremgang:

  1. Bland mayoniase og dild i en lille skål.
  2. Hak blomkål groft og rødløg fint og bland i mayonaisen.
  3. Sigt vandet fra rejerne og bland med resten. Smag til og med salt og peber. Rejer er salte i forvejen så pas på med salten.
  4. Salaten hældes på glas og du er nu færdig. 🙂 Kan holde sig ca. 3 dage på køl.

TIP: hvis du bruger opskriften til påskefrokosten kan du lave en luksusudgave med med blancheret asparges i…

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Inden du smutter....

vil du have tilsendt min test, der fortæller dig hvordan du starter med at arbejde med dine PCOS symptomer?

Jeg hader også spam. Når du skriver din e-mail her, godkender du at jeg sender dig relevant e-mails omkring POCS herunder tilbud fra mig. Jeg sender kun relevant og du starter med 4 e-mails omkring de faktorer der påvirker din PCOS. Du kan læse min datapolitik her: https://marlenedencker.dk/betingelser/